[ad_1]
І знову повертаємося до улюбленої рубрики Tesla vs BYD електромобілі, та обговорюємо новий звіт щодо продажів авто Tesla, яка в черговому раунді здобула таку собі “перемогу” над BYD після першого нокдауну в останньому кварталі 2023 року. Але є нюанс — вперше в історії компанії Ілона “нашого” Маска продажі хоч трохи, але впали.
Продажі електромобілів Tesla. Гірші, ніж очікувалося
Цього разу навіть Troy Teslike, відомий надзвичайно точними оцінками щодо продажів Tesla, серйозно прорахувався. З іншого боку, його прогноз серед інших виявився найбільш точним.
За січень-березень Tesla сумарно відвантажила клієнтам 386 810 електромобілів — на 8,5% менше, ніж в аналогічному кварталі 2023 року (422 875).
Продажі (та виробництво) авто Tesla за 1 квартал 2024 року
Автомобілі | Число випущених авто, одиниць | Число доставлених авто клієнтам, одиниць | Частка придбаних авто у лізинг, % |
Model 3/Y | 412 376 | 369 783 | 2% |
Інші (S/X/Cybertruck) | 20 995 | 17,027 | 1% |
Разом | 433 371 | 386 810 | 2% |
Якщо ж порівнювати з 4 кварталом 2023 року, то результати ще більш невтішні — обвал на 20% (484 597 авто). Виробництво теж дещо просіло — до 433 371 шт. (440 808 рік тому і 494 989 в 4 кварталі 2023 року).
Окремо варто згадати, що продажі Tesla китайського походження у березні зросли на 0,2% до березня минулого року і сягнули 89 064. Водночас продажі китайських Model 3 та Model Y підскочили на 47,5% порівняно до лютого. Цього замало, щоб впевнено говорити про повернення до зростання, беручи до уваги повідомлення про значні складські запаси Model Y в США та спад попиту на Model 3 в Європі. Водночас березневі продажі Tesla в Китаї дають привід для стриманого оптимізму щодо пожвавлення попиту.
У звіті Tesla перерахувала кілька факторів, які вплинули на такі невтішні результати. Зменшення обсягів виробництва та продажів у компанію пояснюють початковою фазою нарощування виробництва оновленої Model 3 на головному заводі у Фрімонті, зупинкою заводу та логістичні труднощі через атаки хуситів на кораблі у Червоному морі та нещодавнім підпалом заводу Gigafactory в Берліні.
Повний фінансовий звіт з усіма подробицями Tesla опублікує 23 квітня, тоді й подивимося, наскільки сильно погіршаться ключові фінансові показники — можна пригадати, що Tesla вже почала відчувати на собі наслідки цінової війни. Фактично компанія Ілона Маска вичерпала потенціал подальшого зниження цін в Китаї, і рентабельність продовжує падати.
Акції Tesla обвалилися на 7% на премаркеті після публікації звіту.
Байден наступає, паперовий тигр відступає (на жаль, поки ні)
Посилення конкуренції та сезонне зниження попиту на китайському ринку (китайський Новий рік) очікувано позначилося на виробниках акумуляторних батарей і плагін-гібридів PHEV — BYD, яку фінансує Уоррен Баффет, у першому кварталі відвантажила 300 114 повністю електричних електромобілів (BEV). І це на 42% менше результату четвертого кварталу 2023 року.
За оцінкою EV-Volumes, у 2023 році у світі було продано близько 14,2 млн електричних авто (10 млн BEV + 4,2 млн PHEV/EREV) — 16% від загального обсягу продажів. Водночас темпи зростання сповільнилися до 35% з 55% у 2022 році. І на кінець 2023 року у світі налічувалося близько 40 мільйонів електрокарів, що активно експлуатуються (з них 70% — BEV, а решта 30% — PHEV). Очікується, що у 2024 році глобальні продажі електромобілів сягнуть 17,8 млн одиниць (+25% до результату 2023 року), а їх частка зросте до 25%. При цьому продажі BEV зростуть до 12,8 млн.
Tesla vs BYD. Топ-10 найбільших виробників електромобілів у 2023 році [світовий рейтинг]
[ad_2]
Источник