[ad_1]
19 квітня на Apple TV+ вийшов завершальний, сьомий епізод історичного трилера «Полювання на вбивцю», сюжет якого заснований на нонфікшені американського письменника та історика Джеймса Л. Свонсона Manhunt: The 12-Day Chase for Lincoln’s Killer (2007). У рецензії нижче розповідаємо, як відтворюють доленосні для Сполучених Штатів події автори серіалу.
«Полювання на вбивцю» / Manhunt
Жанр історична драма, конспірологічний трилер
Розробник Моніка Белецкі
У ролях Тобіас Мензіс, Ентоні Бойл, Метт Волш, Брендон Флінн, Бетті Гебріел, Петтон Освальт
Прем’єра Apple TV+
Рік випуску 2024
Сайт IMDb
14 квітня 1865 року назавжди закарбувалося в історії Сполучених Штатів як чорна дата. Саме тоді 26-річний актор театру Джон Вілкс Бут, прибічник щойно переможеної Конфедерації, пробрався в президентську ложу Театра Форда, де перебував Авраам Лінкольн та ще декілька осіб, і вистрілив президенту у потилицю. Наступного ранку той помер, а вбивця тим часом покинув Вашингтон та вирушив до Річмонду. Очолив пошуки Бута добрий друг Лінкольна та військовий міністр Едвін Стентон, який і став головним героєм серіалу.
Про 16-го президента США та його трагічну долю зокрема вже відзнято достатньо фільмів, причому у різних жанрах — від серйозних байопіків у виконанні класиків Джона Форда і Стівена Спілберга до відвертого трешу на кшталт «Президент Лінкольн: Мисливець на вампірів».
Новий серіал не ставить за мету прискіпливо копирсатися у подробицях «великої змови», та й місцевий сюжет не стільки про самого Лінкольна, скільки є нагадуванням того, якими важливими були його реформи та яких зусиль коштувала послідовникам їхня реалізація. Вагома частина оповідання присвячена наслідкам доленосних подій, а також поневірянням та упійманню Бута, тож з огляду на ці чинники саме Стентону та його поплічникам відведена особлива роль.
Автори «Полювання на вбивцю» видають щось на кшталт поліційного процедуралу в сетингу післявоєнної Америки. Щоправда, оповідальна динаміка тут сильно сповільнена. Це відбувається не тільки тому, що сюжет припускає велику кількість флешбеків та діалогових сцен, але й тому, що сценаристи намагаються приділити максимальну увагу багатьом факторам та зосереджуються на найменших дрібницях.
Втім, таке завзяте прагнення зачепити усі аспекти історії далеко не завжди йдуть на користь. Наприклад, протиріччя Стентона з Ендрю Джонсоном показані сильно штрихпунктирно, щоб мати якусь суттєвішу роль, окрім номінальної.
Найкращі моменти сюжету проявляються якраз таки у найбільш напружених сценах, будь то етап виявлення місцезнаходження Бута та намагання його затримати чи події фінального епізоду, коли оповідь набуває виразних рис судового трилера. На противагу цьому маємо багаточисленні кабінетні інтриги та війни, котрі важко назвати захопливими.
«Ця країна належить білим, і я не дам вам її без бою» — промовляє один з прихильників Півдня. Не важко здогадатися, що тонкою червоною ниткою крізь увесь сюжет проходить тема емансипації рабів. Втім, вона гармонійно доповнює основні арки та не затуляє собою те, що виходить на перший план.
Тобіас Мензіс, виконавець ролі Едвіна Стентона, зовні зовсім не схожий на свого історичного прототипа, але виглядає дуже переконливо у ролі високопосадовця, від дій якого залежить не тільки викриття змовників, але й подальша доля усієї країни. Ентоні Бойл, на якого ми ще зовсім недавно дивилися у хіті того ж Apple TV+ «Володарі неба», чудово вжився у роль марнославного артиста-расиста, засліпленого деструктивними переконаннями.
Сервіс Apple TV+, на відміну від Netflix, не завжди вдало, але все ж намагається брати якістю, а не кількістю, залучаючи у свої різножанрові проєкти далеко не останніх зірок. Поряд з подієвою науковою фантастикою («Таємниця бункера», «Сузір’я») тепер знаходяться і шоу про видатних американських політиків минулого. За «Полюванням на вбивцю» на сервісі слідує «Франклін», що розповідає, як неважко здогадатися, про Бенджаміна Франкліна, роль якого в становленні США як держави важко переоцінити.
«Полювання на вбивцю» часом реально захоплює, але в свої найспокійніші моменти викликає непереборну нудьгу.
Хоча, можливо, це пов’язано з тим, що проєкт про драматичне минуле Сполучених Штатів наразі виглядає не так щоб життєво необхідним, коли в цей самий момент вирішується майбутнє України.
[ad_2]
Источник