Історія Nvidia: від дитячих відеоігор до світового панування

admin

[ad_1]

Історія Nvidia: від дитячих відеоігор до світового панування

Розділ Технології виходить за підтримки Favbet Tech

Поговоримо про успішну компанію, яка пройшла тернистий шлях від дрібного проєктувальника електроніки до найбільшої техноімперії напівпровідників. Історія Nvidia є прикладом успіху та зразковою золотою жилою для акціонерів. З чого все починалось, в чому революція графічних прискорювачів, чому відеоігри зовсім не пріоритет, як на світ вплинули криптовалюти та штучний інтелект? Пройдемось по всіх цих пунктах, проаналізувавши історію відносно молодої компанії та зазирнемо в недалеке майбутнє.

Епоха перша – народження мастодонта

В 1993 році Дженсен Хуанг заснував компанію Nvidia, яка займалася виробництвом напівпровідникової електроніки. Головною спеціалізацією маленької фірми стала розробка графічних прискорювачів. Ринок домашніх комп’ютерів швидко розвивався, тому попит на замовлення якісної продукції не стихав. Попри серйозну конкуренцію Nvidia вдалося втриматися на плаву і добре просунутися без повного циклу власного виробництва.

Історія Nvidia: від дитячих відеоігор до світового панування

Протягом кількох наступних років компанія співпрацювала з іншими корпораціями. Партнерство з SGS-Thomson дозволила налагодити масове виробництво прискорювача графічного інтерфейсу з високою рентабельністю для виробника. Згодом відеокарти (тоді їх ще не назвали відеокартами) Diamond Edge 3D ставали все поширенішими, а передові розробники ігор (Sega) робили проєкти під графічні прискорювачі Nvidia.

В 1996 році з’явився знайомий всім DirectX для операційних систем Microsoft Windows. На той час мало хто цікавився темою 3D графіки, адже це було дорого і все швидко застарівало через неймовірний прогрес. Успіхи компанії йшли в гору за експонентною кривою – за перший квартал 1997 року вдалося продати 1 млн процесорів Riva 128.

Історія Nvidia: від дитячих відеоігор до світового панування

Все більше компаній хотіли співпрацювати з Nvidia і зовсім скоро в техногіганта номер 1 буде достатньо ресурсів для поглинання інших компаній. В 1999 році вперше з’являється професійна відеокарта Nvidia Quadro, наступники якої виробляються й досі.

Воркшоп «PR + AI: Рисерч, Креатив, Контент» від Skvot.
Навчіться адаптувати потенціал АІ під задачі піарника. Корисні тулзи, яким можна делегувати рутину, генерувати свіжі ідеї для контенту і піар-стратегій.

Дізнатись більше

Поглинання 3dfx стало початком масової популярності Nvidia серед споживачів. Тоді ринок домашніх комп’ютерів процвітав і кожен хотів мати вдома хороший ПК. Це був ідеальний час для зростання, чим скористався техномастодонт.

Епоха друга – графічний прискорювач в кожен дім

Саме перші 10 років третього тисячоліття можна вважати найкращими умовами для зростання виробників комп’ютерних комплектуючих. В епоху, коли Інтернет не використовувався для перегляду вертикальних відео, а телефонами користувалися лише за потреби, домашні ПК почували себе як риба у воді. Золоті часи комп’ютерів збагатили Nvidia, даючи можливість працювати в багатьох напрямках.

Історія Nvidia: від дитячих відеоігор до світового панування

Окремі підрозділи займалися професійними відеокартами, інші інтегрованими рішеннями, а також велику увагу приділяли любителям відеоігор на персональних комп’ютерах. Випуск графічного прискорювача для найбільш проривної ігрової консолі за всю історію (Sony PS3) також зробив значний вклад.

Nvidia зростала швидше за інших напівпровідникових гігантів, тому експерти прогнозували серйозне подорожчання акцій в найближчі декілька років. Вони навіть не здогадувалися, що за 20 років вартість акцій Nvidia виросте в 500+ разів.

Воркшоп «PR + AI: Рисерч, Креатив, Контент» від Skvot.
Навчіться адаптувати потенціал АІ під задачі піарника. Корисні тулзи, яким можна делегувати рутину, генерувати свіжі ідеї для контенту і піар-стратегій.

Дізнатись більше

В 2006 році світ вперше побачив архітектуру CUDA, а за весь час було продано 500 млн графічних процесорів. Через декілька років користувачі вперше зіткнуться з серйозним збільшенням енергоспоживання відеокарт, які доведеться живити з допомогою додаткових кабелів (старіші GPU мали лише слотове живлення). Справжнім хітом стала лінійка GeForce, яка позиціонувала себе як рішення для ігрових ПК.

Довгий час головним джерелом доходу були геймери, які регулярно оновлювали свої ігрові комп’ютери новими відеокартами. Щоб розповісти про кожну вдалу відеокарту Nvidia GeForce знадобиться не менше 50 абзаців, а всі провальні продукти можна перерахувати на пальцях. По-справжньому велика популярність настала з появою серій GTS та GTX. Легендарні відеокарти, як Nvidia GTX 285 заклали фундамент в розвиток потужних ігрових ПК. Це була одна з перших масових двочіпових відеокарт, яка згодом отримала сильних наступників.

Історія Nvidia: від дитячих відеоігор до світового панування

Лише обрані могли похвалитися умовною GTX 690 на момент її релізу, адже більшість комп’ютерів просто не були фізично готовими до такого сильного енергоспоживання. Разом з підвищенням TDP виростала потужність графічних прискорювачів, яка ледь не подвоювалася з кожним новим поколінням.

Найкращим за версією геймерів досі вважається покоління Pascal випущене в 2016 році. Десята серія відеокарт дала гарний приріст продуктивності і досі працює в мільйонах комп’ютерів по всьому світу. Довгий час конкуренція з Radeon була приблизно рівною та з роками відрив ставав все більший на користь Nvidia.

Дійшло до того, що наразі в Україні майже неможливо купити ноутбук з дискретною відеокартою AMD Radeon, а ігрові відеокарти Nvidia стоять в 90% ігрових комп’ютерів. Це підтверджує статистика Steam, адже на голі продажі опиратися не дуже правильно, особливо в період добування криптовалют та ровзитку штучного інтелекту.

Активний розвиток мобільних технологій змусив задуматись над ринком портативної електроніки, тому в 2008 компанія анонсує свій процесор Nvidia Tegra. Компанія не змогла закріпитися в сегменті мобільних телефонів, зате домовилася про співпрацю з виробником ігрових приставок – Nvidia Tegra X1 працює в найпопулярнішій ігровій консолі сучасності – Nintendo Switch.

Епоха третя – відеокарти це зовсім не про ігри

Історія Nvidia: від дитячих відеоігор до світового панування

Зародження криптовалют змінило світ, а для Nvidia поява Bitcoin змусила переглянути свої плани на найближче майбутнє. Як виявилось, відеокарти можна використовувати для важких обчислень. З появою програмного забезпечення, яке навчило GPU працювати на благо цивілізації (якщо так можна вважати).

Так само як швидко зростали криптовалюти, зростали акції Nvidia. Всередині компанії зрозуміли, що майнинг значно перспективніша справа за роздрібний продаж відеокарт для геймерів. Не встигла закінчитися криптовалютна лихоманка, як почалася «епідемія» штучного інтелекту.

Історія Nvidia: від дитячих відеоігор до світового панування

В серпні 2023 року, компанія NVIDIA відзвітувала про свої результати у II кварталі 2024 фінансового року та повідомила про подвоєння доходу завдяки продажам чипів для штучного інтелекту. За останні три місяці компанія заробила $13,6 млрд, що перевищило очікування аналітиків. Також це випередило результати минулого року на 170 %. Раніше експерти прогнозували дохід у II кварталі на рівні $11,22 млрд. Чистий прибуток NVIDIA за GAAP становив $6,18 млрд у порівнянні з $656 млн за аналогічний період минулого року, що є дев’ятикратним зростанням.

У минулому кварталі цей показник становив $2,04 млрд. Найбільш прибутковим виявися підрозділ центрів оброблення даних. Його дохід становив $10,32 млрд, що на 141 % більше, ніж у попередньому кварталі, і на 171 % більше, ніж рік тому. Саме цей підрозділ виробляє чипи для ШІ. Колишній флагманський ігровий підрозділ теж зростає. Його дохід у другому кварталі становив $2,49 млрд, що на 22 % більше, ніж торік.

Розробники нейронних мереж досягнули серйозних успіхів і їх творіння стали дивувати весь світ. Тепер майже кожна велика компанія робить акцент на AI, стараючись хоч якось прикріпити цей префікс до своїх продуктів. Розумні асистенти, генератори зображень, інтерактивні чати – це все стало можливо завдяки добре навченим моделям нейронних мереж.

Nvidia ще до початку шаленої популярності штучного інтелекту добре заробляла в корпоративному сегменті. Їх суперкомп’ютери та сервери використовуються для обробки масивів інформації вже більше ніж 10 років. У 2017 році архітектура VOLTA заклала основи розробки сучасного AI, а через рік архітектура Turing вивела хмарні обчислення на новий рівень.

Історія Nvidia: від дитячих відеоігор до світового панування

Побутовий сегмент переставав бути пріоритетом, адже великі компанії купляли найдорожче обладнання вартістю мільйони та мільярди доларів, з чого Nvidia отримувала значно більше чистих прибутків. Бігати за геймерами і припрошувати їх купити нову відеокарту – зовсім не варіант для такої великої корпорації, коли серйозні люди пропонують величезні гроші.

Nvidia важко назвати виробником виключно апаратного забезпечення, адже більшу частину вирішує саме ПЗ. Не секрет, що відеокарти Nvidia (не лише професійні, а й ігрові) значно швидше працюють з рендером 3D графіки, мають кращу сумісність з професійним софтом та є беззаперечним фаворитом серед власників робочих станцій.

Вічне ниття любителів відеоігор більше не хвилює компанію, адже все, що можуть дати геймери це крапля в морі порівняно з корпоративним сегментом. Схожа ситуація спостерігається й в Intel та AMD, котрі заробляють з серверного обладнання все більше, а з побутового сегмента все менше.

Джерело Annual Reports вказує на стрімке зростання прибутків в корпоративному сегменті та падіння у сфері відеоігор. Не секрет, що до 2023 року ігрові відеокарти в основному купляли не для ігор, а для добування криптовалют, тому не потрібно тішити себе ілюзіями, що два роки тому компанія заробляла більше з геймерів.

Історія Nvidia: від дитячих відеоігор до світового панування

Так, Microsoft та Apple все ще мають більшу капіталізацію, але тенденція зростання ринку штучного інтелекту дає всі шанси Nvidia зайняти перше місце, причому надовго і з великим відривом. Іншими гігантами, як Intel та AMD в цьому рейтингу і не пахне – вони не можуть конкурувати з зеленим мастодонтом.

Насправді ігри для компанії вже давно не такі прибуткові, як можна подумати, а дата центри закуповують все більше дорогого обладнання на мільярди доларів. Саме завдяки цьому акції так стрімко пішли вверх, навіть, після завершення епохи масового майнингу.

Історія Nvidia: від дитячих відеоігор до світового панування

Навіщо концентрувати свою увагу на тому, що більше не має сенсу? Звісно, підрозділи комплектуючих для домашніх ПК ніхто закривати не збирається, адже це те, на чому саме виросла компанія, але геймери повинні зрозуміти одну важливу істину.  Потрібно змиритися з одним фактом – Nvidia переросла той період, коли робила відеокарти пріоритетно для інтерактивних розваг.

Тепер це найбільша «силіконова» корпорація сучасності, яка з теперішніми тенденціями технологій лише зростатиме в міру того, як їй дозволятимуть антимонопольні комітети та регулятори штучного інтелекту, а випуск геймерських відеокарт продовжить з поваги до аудиторії, що буде джерелом додаткового, невеличкого прибутку. Заробітки в цьому сегменті все ще достатні, щоб не згортати виробництво.

На останок залишаємо список 20 найпопулярніших побутових відеокарт сучасності, який говорить сам за себе:

  • NVIDIA GeForce RTX 3060
  • NVIDIA GeForce RTX 2060
  • NVIDIA GeForce GTX 1650
  • NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti
  • NVIDIA GeForce RTX 3070
  • NVIDIA GeForce GTX 1060
  • NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop
  • NVIDIA GeForce RTX 4060
  • NVIDIA GeForce RTX 4070
  • NVIDIA GeForce RTX 3050
  • NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti
  • NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop
  • NVIDIA GeForce RTX 3080
  • NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER
  • NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti
  • AMD Radeon Graphics (інтегрована)
  • Intel Iris Xe Graphics (інтегрована)
  • NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti
  • NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti
  • NVIDIA GeForce RTX 2060 SUPER

Висловлюємо подяку компанії Nvidia за потужні відеокарти, інноваційні технології, якісне програмне забезпечення та неоціненно великий вклад в розвиток технологічного прогресу та всієї цивілізації

Розділ Технології виходить за підтримки Favbet Tech

Favbet Tech – це ІТ-компанія зі 100% українською ДНК, що створює досконалі сервіси для iGaming і Betting з використанням передових технологій та надає доступ до них. Favbet Tech розробляє інноваційне програмне забезпечення через складну багатокомпонентну платформу, яка здатна витримувати величезні навантаження та створювати унікальний досвід для гравців. IT-компанія входить у групу компаній FAVBET.

[ad_2]

Источник

Вам может понравиться